четвртак, 15. децембар 2011.

New York City


Deze blog is door een mooie film geïnspireerd.

Sinds ik me van de wereld bewust ben, heb ik een droom. Het is geen droom, het is meer een wens. Een wens om New York te bezoeken en zien. Vergis je niet, ik wil de hele wereld bezoeken, maar New York heeft iets bijzonders. De stad is zeer groot en daar ben je een kleine druppel in een oceaan maar uiteindelijk  maak je een deel van die oceaan uit. Daar kunnen sommige dingen nooit gebeuren zoals dat je iemand op straat ontmoet die je niet wil zien. De kans is zeer klein. Ik wil Central Park, Vrijheidsbeeld, Chinatown, Wall Street, Brooklyn, New Jersey, Queens zien. Ik wil langs de lange boulevards met hun gele taxi’s wandelen. Er zit altijd een beeld in mijn hoofd. Mooi weer, zomer, ik loop langzaam door Manhattan en ik luister dit liedje op mijn mp3speler...

петак, 9. децембар 2011.

Bucket list


Soms wanneer ik door het raam kijk, denk ik over mijn bucket list. Ik heb het niet opgeschreven maar het bestaat wel. Het bestaat al in mijn hoofd. Voor mensen die niet weten wat een bucket list is dat zijn de dingen die je wil/zal doen voor je dood gaat. Er bestaat ook een film met Morgan Freeman en Jack Nicholson die je moet zien. Wat mijn bucket list betreft, is het nu in afwachting want op de eerste plaats van mijn bucket list staat – afstuderen aan faculteit. :) Er zijn veel dingen die ik wil doen en veel plaatsen die ik wil bezoeken maar voor sommige dingen ben ik er niet zeker van dat ze zullen gebeuren. Maar wie weet, het leven kan onverwacht zijn.

петак, 2. децембар 2011.

Hladno pivo


Hladno pivo is een punk-rock band die uit Kroatië komt. Ze zijn één van de beroemdste bands op grondgebied van vormalige Joegoslavië. Ik hoorde hen voor de eerste keer toen ze op ŠLF (Šabački letnji festival) speelden die elk jaar in mijn geboorte stad wordt georganiseerd en toen was ik echt geestdriftig want ik vond hen echt interessant. Hun muziek is zeer snel en hard en hun teksten gaan over allerlei thema’s van maatschappelijke kritiek tot liefde. Hun populairste album is zeker Knjiga žalbe maar dit jaar hebben ze een nieuwe album Svijet glamura opgenomen die ze op 2de en 3de december in Belgrado zullen voorstellen. Ik heb een liedje uit hun nieuwe album voor jullie verkozen. Het liedje heet Premali grad en het is echt mooi. 

Funfact: de zanger van deze band Mile Kekin is (een soort van) ons collega want hij heeft het Duits en het Engels afgestudeerd. 


петак, 25. новембар 2011.

Originaliteit



In de hedendaagse muziek zijn we er getuigen van dat in de muziek gebrek aan originaliteit bestaat. Alle nieuwe liedjes lijken op elkaar en er bestaat bijna geen verschill. Er onstaat niets nieuws. Maar in de zee van onsmakkelijk liedjes zijn er kunstenaars die de juiste toon wel aanslaan. Kunstenaars zoals Erik Mongrain. Hij is een gitaarspeler maar een heel ongewone gitaarspeler. Hij speelt met zijn vingers maar ook met zijn palmen en voeten. Hij gebruikt een techniek die lap-tap heet waarin een speler zijn gitaar op zijn schoot neerlegt en hij tapt de snaren op de fret wat jullie straks zullen zien. Het is echt moelijk op deze manier te spelen daarom heb ik alleen eerbied voor deze man.
 

петак, 18. новембар 2011.

Go beyond the cover

Een paar dagen geleden heeft een vriend mij een reclame getoond. Het is niet belangrijk waarover deze reclame gaat (jullie zullen de reclame zien. ik zal niet een spoiler zijn.), maar wanneer ik deze reclame zag, vroeg ik me af of de wereld is wat we door onze ogen kunnen zien of iets anders?  Ook is de man uit deze reclame heel beroemd wat jullie ook aan het einde van de reclame zullen snappen. Om te concluderen, zal ik een spreekwoord gebruiken. Men moet een boek niet beoordelen aan de kaft. Waarom? Dat zullen jullie zien.

петак, 11. новембар 2011.

Get 6 coffins ready...

„There are two types of people in this world my friend. Those with loaded guns and those who dig. You dig.“

In al mijn blogs heb ik nooit geschreven over films en muziek die ik hou. Vanaf deze blog zal ik dit een beetje veranderen. Ik ben een verstokte filmliefhebber. Ik hou van goede films (onder goede films bedoel ik echte films en niet - Jean-Claude Van Damme kwam en hij heeft iedereen vermoord. Westernfilms zijn één van mijn favoriete filmgenres en niet elke westernfilms maar spaghettiwesterns. De combinatie van twee genieën Sergio Leone en Ennio Morricone is onbeschrijfelijk. De muziek van Ennio Morricone geeft een specifieke belevenis aan deze films. Mijn twee favorietes zijn The Good, the Bad and the Ugly en A Fistful of Dollars. Op IMDB’s top 250 films bevindt The Good, the Bad and the Ugly zich op vierde plaats. Dat is volgens mij een goede reden om deze film te kijken. Ook beveel ik graag deze film aan.

четвртак, 3. новембар 2011.

Een GROTE familie

Jullie weten dat in India veel verschillende religies en culturen bestaan. Er bestaan ook verschillende sekten. Een man, die Ziona Chana heet, is aan het hoofd van een sekte die polygamie toelaat. Hij is ook de oprichter van de grootste familie ter wereld want hij heeft 39 vrouwen, 94 kinderen en 33 kleinkinderen. Ze wonen in een groot huis die zoals een militaire camp georganiseerd is. Deze man is een echte pimp volgens mij want hij heeft een soort van „rotatie“ ontwikkeld. Elke nacht slaapt hij met een andere vrouw in zijn bed en elk van deze vrouwen moet om haar beurt af te wachten en ze hebben geen problemen daarmee. Ėén van zijn vrouwen zei dat Ziona haar één morgen in de stad zag en daarnaa zond hij haar een liefdesbrief waarin de aanbod voor huwelijk stond. Wat een charmeur. Mijn advies is als je een pimp wil worden, ga maar naar India en sluit je je bij een polygamische sekte. :)