Ik moet het erkennen. Ik ben dol op chocolade. Ik kan niet mijn leven zonder chocolade voorstellen. Die lekkere smaak van suiker die door je keel langzaam gaat, mmm, alleen als ik over chocolade denk, heb ik er zin in. Mijn liefste chocolade product is zeker de Soko Štark wafels in die mooie paarse verpakking. Die at ik toen ik nog een klein kind was. En Euroblok. Het beste ding. Ooit. Maar ik heb opgemerkt dat de prijs van lekkernijen van kort geleden wat gestegen is maar dat maakt niet uit. Omdat ik een verslaafde ben en zoals rokers hun laatste geld aan sigaretten geven, zal ik hetzelfde doen en al mijn geld op lekkernijen geven.
четвртак, 22. март 2012.
четвртак, 15. март 2012.
Bravestarr
Enkele dagen geleden heb ik per ongeluk op een onverwacht ding gestuit. Het was een tekenfilmpje en het heette Bravestarr. Dat deed me aan mijn kindertijd denken. Ik hield zo veel van dit tekenfilmpje. Bravestarr werd naar ons taal als Hrabra Zvezda vertaald. Bravestarr is een soort sheriff die tegen de boeven op een verre planeet vecht. Zijn helper is zijn paard die wel kan spreken en met een geweer schieten. Nog een aantaal andere dieren helpen Bravestaar want hij kan in het geval van nood de ogen van een havik, de kracht van een beer en de snelheid van een poema nemen.
петак, 9. март 2012.
Awesomeness
Morgen op 10de maart wordt er een speciale eigenschap gevierd en dat is awesomeness (of fantastischheid). Wat betekent awesomeness? Wij zijn er zich niet bewust van maar wij zijn elke dag awesome, op een speciale manier. Met elk ding dat wij doen, zijn wij awesome. Je kan awesome zijn als je naar de faculteit of winkel gaat. Het maakt niet uit. Het is belangrijk om awesome te zijn. Er is nog een ding. Deze feestdag wordt op 10de maart gevierd want op die dag werd Chuck Norris geboren. Hij is echt awesome, maar zo kunnen jullie ook. Ik voel me awesome en ik ben awesome. En jij?
среда, 29. фебруар 2012.
„Sommigen zeggen liefde“
Een paar dagen geleden was ik op de première van het toneelstuk „Sommigen zeggen liefde“. Het werd door mijn goede vriend gemaakt en gechoreografeerd. „Sommigen zeggen liefde“ is een toneelstuk van het non-verbaal theater en het is een interesant project. Achter dit project staat een groep van jonge dansers die met vreemde combinaties van verschillende dansen zoals hip-hop, breakdance, klassiek en modern ballet wil tonen dat wij soms geen woorden moeten gebruiken om onze emoties te tonen en dat het alleen kan worden gedaan met behulp van dans en bewegingen. Het verhaal gaat over de fatale liefde, herrineringen en de voorbijgang van het leven. Al in al vond ik dit toneelstuk interessant en ik beveel het graag aan.
четвртак, 23. фебруар 2012.
De verkiezingen
In twee maanden of zo zullen de verkiezingen in Servië worden gehouden. In deze twee maanden zullen wij handvol reclame’s, betogingen en beloften zien/horen. Maar dat is niet belangrijk want dat is al normaal. Wat ik elke dag hoor, is dat er mensen zijn die niet willen gaan stemmen of ze willen gaan stemmen maar ze willen niemand kiezen, ze willen alleen het papiertje doorstrepen. Wat zal dat brengen? Iedereen heeft een recht op zijn eigen keuze, ik waardeer dat maar als je ontevreden met de regering bent waarom zou je dan het papiertje doorstrepen? Je hoeft niet te gaan stemmen maar als je dat niet doet dan heb je geen recht op klacht. Dus, ga maar even stemmen op wie dan ook of zit thuis en zwijg.
уторак, 21. фебруар 2012.
De hedendaagse muziek
Waar gaat de muziek naartoe? Wanneer ik naar de tv kijk, hoor ik weinig en weinig goede muziek. Volgens mij is het doel van muziek om een boodschap over te brengen en emoties uit te lokken. Wanneer jij vandaag de dag een liedje met een zware beat hoort dat zegt – Damn you’re a sexy bitch, wat denk je erover? Waar zijn emoties? En wat is de boodschap? Dat je een sexy bitch bent? Wat ik me meer verbaas, is dat zo’n muziek heel populair is. Waarom is dat zo? Het antwoord is simpel. Alles, alles draait om geld. Muziek ook. Gelukkig, hebben wij YouTube en wij kunnen kiezen wat wij zullen luisteren. Ik kies om goede muziek te luisteren? En jij? Dit is een liedje voor alle „goede“ muziekliefhebbers.
среда, 8. фебруар 2012.
Opnieuw bloggen
Het probleem die wij, studenten van afdeling neerlandistiek, nu en dan ontmoeten is het gebrek aan inspiratie voor deze blog. Ik schrijf blogs al jaren en tot nu toe is het moelijkst voor mij om inspiratie en thema’s te vinden. Deze zonder-blogs-verplichtingen-maand met veel rust en niksdoenheid :) was zo goed dat er geen woorden of foto’s bestaan om dat uit te drukken. Maar ik moet iets schrijven. Dit slechte weer maakt me heel lui en ik zou het liefst alleen thuis zitten voor volgende 20 dagen wanneer deze sneeuw zal smelten. Wanneer ik buiten moet gaan, voel ik me als een ijsbeer. Hopelijk zal ik volgend keer meer inspiratie hebben. Tot volgende blog.
Пријавите се на:
Постови (Atom)


